Pravidlá - Rules

  Pravidlá pre BREVETS RANDONNEURS MONDIAUX od 200 do 1000 km


1. Audax Club Parisien má výhradnú celosvetovú autoritu na schvaľovanie týchto udalostí. ACP registruje všetky brevety. Každá breveta dostáva verifikačné číslo. Tieto sú prideľované chronologicky na základe času prijatia žiadosti. ACP registruje všetky brevety od ich počiatku v roku 1921.

2. Brevety sú prístupné každému amatérskemu cyklistovi bez ohľadu na jeho alebo jej príslušnosť k cyklistickým klubom, oddielom alebo združeniam. Účastníci pod 18 rokov musia mať navyše písomný súhlas zákonného zástupcu. Akýkoľvek typ vozidla poháňaný výlučne ľudskou silou poháňaného je povolený. Jedinou podmienkou je, že vozidlo musí byť poháňané výhradne svojim jazdcom (jazdcami).

3. Pre účasť na brevete musí účastník vyplniť prihlášku, zaplatiť usporiadateľom určený poplatok a súhlasiť s účasťou na vlastné riziko.

4. Každý účastník musí byť krytý poistením. Poistenie musí kryť prípadné výlohy na základnú lekársku pomoc. (Občania SR na území SR nič nad rámec základného zdravotného poistenia nepotrebujú, pre zahraničné časti jázd stačí obyčajné cestovné poistenie do zahraničia.)

5. Počas brevety sa každý účastník považuje za jazdca na svojej súkromnej jazde. Musí rešpektovať všetky príslušné ustanovenia zákona o premávke na pozemných komunikáciách, riadiť sa dopravnými signálmi a podobne. ACP, ostatní organizátori, reprezentant ACP pre SR a ním poverení organizátori nemôžu prijať a neprijímajú zodpovednosť za akékoľvek nehody či porušenie zákona počas brevety ktorýmkoľvek z účastníkov.

6. Pre nočnú jazdu musia byť vozidlá (bicykle) vybavené prednými a zadnými svetlami pevne pripevnenými k vozidlu. Svetlá musia byť úplne funkčné po celú dobu (záložné svetlá sú odporúčané, pri použití žiarovkových sú náhradné žiarovky povinné). Aspoň jedno zadné svetlo musí byť schopné fungovať v trvalom (nie blikajúcom) režime. V noci, (pri jazde v skupine) mesmie zadné svetlo blikať. Jazdcom nespĺňajúcim tieto požiadavky nebude povolený štart. Svetlá musia byť zapnuté od súmraku do úsvitu a prípadne kedykoľvek inokedy keď nastanú podmienky zhoršenej viditeľnosti (hmla, dážď atď.) Toto musia dodržiavať všetci jazdci nech idú sami alebo v skupine. Všetci musia svietiť. Všetci jazdci musia mať reflexnú vestu, šerpu, pás alebo iný spôsob umiestnenia výrazných reflexných prvkov na prednej a zadnej strane jazdca / vozidla. Akékoľvek porušenie týchto pravidiel nočnej jazdy vedie k okamžitej diskvalifikácii jazdca.

7. Každý jazdec musí byť sebestačný. Sprievodné vozidlá ani iný druh pomoci na trase nie je dovolený. Podpora je dovolená iba na kontrolných bodoch. Akékoľvek porušenie týchto pravidiel vedie k okamžitej diskvalifikácii. Pokiaľ na štarte organizátor vytvorí skupiny, je každému dovolené ísť svojím tempom a kedykoľvek skupinu opustiť. Žiaden jazdec nemôže byť považovaný za vedúceho. Žiadne odlišujúce prvky (ako špeciálny dres, páska na paži a podobne) alebo tituly (vedúci jazdy) nie sú dovolené. Od všetkých jazdcov sa očakáva slušné a ohľaduplné správanie a musí sa riadiť platnými zákonmi. Od jazdcov sa tiež očakáva správanie v súlade s miestnymi zvyklosťami čo do vystupovania na verejnosti (v SR teda pôjdeme decentne oblečený aj v tropickej horúčave a nebudeme močiť na verejnosti, napríklad).

8. Pred štartom sa zverejní QR kód pre elektronickú brevet kartu (aplikácia Actionbound) a opis trasy (itiner) vyznačujúci trasu a umiestnenie kontrolných bodov (checkpoints). Jazdec sa musí trasy držať. Ak jazdec opustí trasu, musí sa na ňu vrátiť v mieste, kde z nej zišiel pred tým, než bude pokračovať. To znamená žiadne skratky alebo alternatívne trasy, ak nie je určené organizátorom. Jazdci musia zastaviť na kontrolných bodoch a nechať si dať pečiatku do karty (ak nie je organizátorom stanovená iná metóda overovania prejazde kontrolným bodom - Actionbound aplikácia). Organizátori môžu tiež kdekoľvek na trase mať vopred neoznámený kontrolný bod. Tým sa zabezpečuje, aby sa od predpísanej trasy nikto neodchyľoval.

9. Organizátori môžu mať kontrolné body, na ktorých nie je prítomný žiadny zástupca organizátora. Prejazd týmito bodmi si jazdci značia v aplikácii Actionbound, ktorá automaticky registruje pozíciu, čas, dátum a fotografiu. Chýbajúca registrácia prejazdu v aplikácii má za následok diskvalifikáciu jazdca. Každý jazdec si sám dohliada na to, aby mal zaznačené všetky prejazdy na každom kontrolnom bode. Jazdec si musí zabezpečiť, aby sa mu mobil, kde má nainštalovanú aplikáciu Actionbound, počas jazdy nevybil a bol stále funkčný. V prípade problémov si po dohode s organizátorom môže na kontrolných bodoch zhotovovať fotografie, ktoré po skončení túry pošle organizátorovi.

10. Celkové časové limity sa líšia podľa vzdialenosti. Sú to (v hodinách a minútach): 13:30 pre 200 km, 20:00 pre 300 km, 27:00 pre 400 km, 40:00 pre 600 km, a 75:00 pre 1000 km. Okrem toho musí jazdec dôjsť na každý kontrolný bod medzi jeho otváracou a zatváracou dobou. Tieto časy sú vyznačené vo výpise každej brevety u informácií pre každý kontrolný bod. Ak jazdec dorazí ku kontrolnému bodu až po jeho uzavretí, a ak organizátor uzná, že jazdcovo meškanie bolo nepredvídateľné a spôsobené dôvodmi mimo jeho kontroly (ako napríklad zastavenie u dopravnej nehody kvôli poskytnutiu pomoci, uzávierka cesty a podobne), potom môže organizátor opomenúť fakt, že jazdec dorazil neskoro a povoliť mu pokračovať v jazde. Zlá údržba bicykla alebo vybavenia, únava, nedostatočná kondícia, hlad a podobne nie sú nepredvídateľné a mimo kontroly jazdca a preto nebudú uznané ako platný dôvod pre oneskorenie. Podľa vyššie uvedeného nesplnenia všetkých kontrolných bodov i keby jazda bola dokončená v časovom limite má za následok diskvalifikáciu.

11. Akýkoľvek podvod, švindľovanie alebo úmyselné porušenie týchto pravidiel má za následok vylúčenie jazdca zo všetkých podujatí organizovaných pod dohľadom ACP.

12. Po skončení túry jazdec musí odoslať dáta v aplikácii Actionbound na server. Verifikačné/homologizačné čísla budú zverejnené na stránke v sekcii výsledky. Tieto jazdy nie sú súťaž, takže žiadna klasifikácia jazdcov nebude vytváraná. Pamätné medaily za úspešné dokončenie jazdy v limite sú k dispozícii na zakúpenie a posieľajú sa väčšinou po skončení sezóny poštou.

13. Medaila: medaily za úspešné ukončenie brevet sú: bronzová za 200km, postriebrená za 300km, karmínová za 400km, zlatá za 600km a strieborná za 1000km. Dizajn medailí sa mení po každom PBP. Cena za medaily bude stanovená organizátorom. Super Randonneur: Tento titul získava každý jazdec, ktorý dokončí sériu brevet (200, 300, 400 a 600km) v jednom roku. Existuje medaila pre držiteľov tohto titulu. Jazdci musia organizátorovi poskytnúť potrebnú dokumentáciu a platbu. Organizátor overí čísla odjazdených brevetov, objedná a odovzdá medailu.

14. Brevet sa musí ísť samostatne a nemožno ju započítať ako súčasť inej akcie konanej v rovnakom čase a obsahujúce trasu brevety.

15. Všetko čo súvisí s brevetom v danej geografickej oblasti, ako sú klasifikácie, ceny, spory a podobne, pre jazdcov i pre usporiadateľskej kluby, je výhradne v kompetencii reprezentanta ACP pre danú geografickú oblasť a jeho organizáciu.

16. Organizátor vystupuje v kalendári ACP ako organizátor len pre akcie pre svoju geografickú oblasť a to bez ohľadu na miesto ich štartu. Organizátor môže byť v kalendári označený ako druhý organizátor (spoluorganizátor) akcie organizované mimo jeho geografickú oblasť, po schválení reprezentantom pre geografickú oblasť organizované akcie, pričom sa musí riadiť predchádzajúcim odsekom.

17. Účasťou na brevet jazde jazdci súhlasia s publikovaním svojej identity a dosiahnutých výsledkov organizátorom. Ich identita nesmie nikdy byť použitá pre komerčné účely ani odovzdaná tretej strane pre takéto účely.

18. Každý jazdec, ktorý sa prihlási na brevet a odštartuje v brevete tým súhlasí s nasledujúcim: Akákoľvek sťažnosť alebo otázka ohľadom brevetu alebo jej organizácie musí byť podaná organizátorovi písomne a to do 48 hodín od ukončenia brevetu. Organizátor musí sťažnosť prejsť a odovzdať ju, s odporúčaním, "Commission des Randonneurs" Audax Clubu Pairsien pre Francúzsku alebo v prípade inej krajiny osobe ACP zodpovedné za oblasti mimo Francúzska k finálnemu rozhodnutiu.

19. Otázky ohľadom finálneho rozhodnutia budú odovzdané rade Audax Clubu Parisien s odporúčaniami organizátora a reprezentanta ACP pre danú geografickú oblasť. Rada ACP je finálnym arbitrom všetkých sporov alebo otázok, ktoré nastanú a nie sú jednoznačne pokryté týmito pravidlami.

POŠLI NÁM SPRÁVU