Pravidlá - Rules
Pravidlá pre BREVETS RANDONNEURS MONDIAUX od 200 do 1000 km
1. Audax Club Parisien má výhradnú celosvetovú autoritu na schvaľovanie
týchto udalostí. ACP registruje všetky brevety. Každá breveta dostáva
verifikačné číslo. Tieto sú prideľované chronologicky na základe času
prijatia žiadosti. ACP registruje všetky brevety od ich počiatku v roku 1921.
2. Brevety sú prístupné každému amatérskemu cyklistovi bez ohľadu na
jeho alebo jej príslušnosť k cyklistickým klubom, oddielom alebo
združeniam. Účastníci pod 18 rokov musia mať navyše písomný súhlas
zákonného zástupcu. Akýkoľvek typ vozidla poháňaný výlučne ľudskou silou poháňaného je
povolený. Jedinou podmienkou je, že vozidlo musí byť poháňané výhradne
svojim jazdcom (jazdcami).
3. Pre účasť na brevete musí účastník vyplniť prihlášku, zaplatiť usporiadateľom určený poplatok a súhlasiť
s účasťou na vlastné riziko.
4. Každý účastník musí byť krytý poistením. Poistenie musí kryť prípadné výlohy na základnú
lekársku pomoc. (Občania SR na území SR nič nad rámec základného
zdravotného poistenia nepotrebujú, pre zahraničné časti jázd stačí
obyčajné cestovné poistenie do zahraničia.)
5. Počas brevety sa každý účastník považuje za jazdca na svojej súkromnej jazde. Musí
rešpektovať všetky príslušné ustanovenia zákona o premávke na pozemných
komunikáciách, riadiť sa dopravnými signálmi a podobne. ACP, ostatní
organizátori, reprezentant ACP pre SR a ním poverení organizátori nemôžu
prijať a neprijímajú zodpovednosť za akékoľvek nehody či porušenie
zákona počas brevety ktorýmkoľvek z účastníkov.
6. Pre nočnú jazdu musia byť vozidlá (bicykle) vybavené prednými a zadnými svetlami pevne
pripevnenými k vozidlu. Svetlá musia byť úplne funkčné po celú dobu
(záložné svetlá sú odporúčané, pri použití žiarovkových sú náhradné
žiarovky povinné). Aspoň jedno zadné svetlo musí byť schopné fungovať v trvalom (nie
blikajúcom) režime. V noci, (pri jazde v skupine) mesmie zadné svetlo blikať. Jazdcom nespĺňajúcim tieto požiadavky nebude
povolený štart. Svetlá musia byť zapnuté od súmraku do úsvitu a prípadne
kedykoľvek inokedy keď nastanú podmienky zhoršenej viditeľnosti (hmla,
dážď atď.) Toto musia dodržiavať všetci jazdci nech idú sami alebo v
skupine. Všetci musia svietiť. Všetci jazdci musia mať reflexnú vestu,
šerpu, pás alebo iný spôsob umiestnenia výrazných reflexných prvkov
na prednej a zadnej strane jazdca / vozidla. Akékoľvek porušenie týchto
pravidiel nočnej jazdy vedie k okamžitej diskvalifikácii jazdca.
7. Každý jazdec musí byť sebestačný. Sprievodné vozidlá ani iný druh
pomoci na trase nie je dovolený. Podpora je dovolená iba na kontrolných
bodoch. Akékoľvek porušenie týchto pravidiel vedie k okamžitej
diskvalifikácii. Pokiaľ na štarte organizátor vytvorí skupiny, je
každému dovolené ísť svojím tempom a kedykoľvek skupinu opustiť. Žiaden
jazdec nemôže byť považovaný za vedúceho. Žiadne odlišujúce prvky (ako
špeciálny dres, páska na paži a podobne) alebo tituly (vedúci jazdy) nie
sú dovolené. Od všetkých jazdcov sa očakáva slušné a ohľaduplné
správanie a musí sa riadiť platnými zákonmi. Od jazdcov sa tiež očakáva
správanie v súlade s miestnymi zvyklosťami čo do vystupovania na
verejnosti (v SR teda pôjdeme decentne oblečený aj v tropickej horúčave a
nebudeme močiť na verejnosti, napríklad).
8. Pred štartom sa zverejní QR kód pre elektronickú brevet kartu (aplikácia Actionbound) a opis trasy (itiner)
vyznačujúci trasu a umiestnenie kontrolných bodov (checkpoints). Jazdec
sa musí trasy držať. Ak jazdec opustí trasu, musí sa na ňu vrátiť v
mieste, kde z nej zišiel pred tým, než bude pokračovať. To znamená
žiadne skratky alebo alternatívne trasy, ak nie je určené organizátorom.
Jazdci musia zastaviť na kontrolných bodoch a nechať si dať pečiatku do
karty (ak nie je organizátorom stanovená iná metóda overovania prejazde
kontrolným bodom - Actionbound aplikácia). Organizátori môžu tiež kdekoľvek na trase mať vopred
neoznámený kontrolný bod. Tým sa zabezpečuje, aby sa od predpísanej
trasy nikto neodchyľoval.
9. Organizátori môžu mať kontrolné body, na ktorých nie je prítomný žiadny
zástupca organizátora. Prejazd týmito bodmi si jazdci značia v aplikácii Actionbound, ktorá automaticky registruje pozíciu, čas, dátum a fotografiu. Chýbajúca registrácia
prejazdu v aplikácii má za následok diskvalifikáciu jazdca. Každý jazdec si sám
dohliada na to, aby mal zaznačené všetky prejazdy na každom kontrolnom bode. Jazdec si musí zabezpečiť, aby sa mu mobil, kde má nainštalovanú aplikáciu Actionbound, počas jazdy nevybil a bol stále funkčný. V prípade problémov si po dohode s organizátorom môže na kontrolných bodoch zhotovovať fotografie, ktoré po skončení túry pošle organizátorovi.
10. Celkové časové limity sa líšia podľa vzdialenosti. Sú to (v hodinách a minútach): 13:30 pre 200 km, 20:00 pre
300 km, 27:00 pre 400 km, 40:00 pre 600 km, a 75:00 pre 1000 km. Okrem
toho musí jazdec dôjsť na každý kontrolný bod medzi jeho otváracou a
zatváracou dobou. Tieto časy sú vyznačené vo výpise každej brevety u informácií
pre každý kontrolný bod. Ak jazdec dorazí ku kontrolnému bodu až po jeho
uzavretí, a ak organizátor uzná, že jazdcovo meškanie bolo
nepredvídateľné a spôsobené dôvodmi mimo jeho kontroly (ako napríklad
zastavenie u dopravnej nehody kvôli poskytnutiu pomoci, uzávierka cesty a
podobne), potom môže organizátor opomenúť fakt, že jazdec dorazil
neskoro a povoliť mu pokračovať v jazde. Zlá údržba bicykla alebo
vybavenia, únava, nedostatočná kondícia, hlad a podobne nie sú
nepredvídateľné a mimo kontroly jazdca a preto nebudú uznané ako platný
dôvod pre oneskorenie. Podľa vyššie uvedeného nesplnenia všetkých
kontrolných bodov i keby jazda bola dokončená v časovom limite má za
následok diskvalifikáciu.
11. Akýkoľvek podvod, švindľovanie alebo úmyselné porušenie týchto pravidiel má za následok vylúčenie
jazdca zo všetkých podujatí organizovaných pod dohľadom ACP.
12. Po skončení túry jazdec musí odoslať dáta v aplikácii Actionbound na server. Verifikačné/homologizačné čísla budú zverejnené na stránke v sekcii výsledky.
Tieto jazdy nie sú súťaž, takže žiadna klasifikácia jazdcov
nebude vytváraná. Pamätné medaily za úspešné dokončenie jazdy v limite
sú k dispozícii na zakúpenie a posieľajú sa väčšinou po skončení sezóny poštou.
13. Medaila: medaily za úspešné ukončenie brevet sú: bronzová za 200km, postriebrená
za 300km, karmínová za 400km, zlatá za 600km a strieborná za 1000km.
Dizajn medailí sa mení po každom PBP. Cena za medaily bude stanovená
organizátorom. Super Randonneur: Tento titul získava každý jazdec, ktorý
dokončí sériu brevet (200, 300, 400 a 600km) v jednom roku. Existuje
medaila pre držiteľov tohto titulu. Jazdci musia organizátorovi
poskytnúť potrebnú dokumentáciu a platbu. Organizátor overí čísla
odjazdených brevetov, objedná a odovzdá medailu.
14. Brevet sa musí ísť samostatne a nemožno ju započítať ako súčasť inej akcie konanej v
rovnakom čase a obsahujúce trasu brevety.
15. Všetko čo súvisí s brevetom v danej geografickej oblasti, ako sú klasifikácie, ceny, spory a
podobne, pre jazdcov i pre usporiadateľskej kluby, je výhradne v
kompetencii reprezentanta ACP pre danú geografickú oblasť a jeho
organizáciu.
16. Organizátor vystupuje v kalendári ACP ako
organizátor len pre akcie pre svoju geografickú oblasť a to bez ohľadu
na miesto ich štartu. Organizátor môže byť v kalendári
označený ako druhý organizátor (spoluorganizátor) akcie organizované
mimo jeho geografickú oblasť, po schválení reprezentantom pre
geografickú oblasť organizované akcie, pričom sa musí riadiť
predchádzajúcim odsekom.
17. Účasťou na brevet jazde jazdci súhlasia s publikovaním svojej identity a dosiahnutých výsledkov
organizátorom. Ich identita nesmie nikdy byť použitá pre komerčné účely
ani odovzdaná tretej strane pre takéto účely.
18. Každý jazdec, ktorý sa prihlási na brevet a odštartuje v brevete tým súhlasí s
nasledujúcim: Akákoľvek sťažnosť alebo otázka ohľadom brevetu alebo jej
organizácie musí byť podaná organizátorovi písomne a to do 48 hodín od
ukončenia brevetu. Organizátor musí sťažnosť prejsť a odovzdať ju, s
odporúčaním, "Commission des Randonneurs" Audax Clubu Pairsien pre
Francúzsku alebo v prípade inej krajiny osobe ACP zodpovedné za oblasti
mimo Francúzska k finálnemu rozhodnutiu.
19. Otázky ohľadom finálneho rozhodnutia budú odovzdané rade Audax Clubu Parisien s
odporúčaniami organizátora a reprezentanta ACP pre danú geografickú
oblasť. Rada ACP je finálnym arbitrom všetkých sporov alebo otázok,
ktoré nastanú a nie sú jednoznačne pokryté týmito pravidlami.