Super Randonnée Čučoriedka [sk]


Vzdialenost: 619km
Prevýšenie: ca. 10500m (ridewithGPS)
Casový limit: 60 hodín
Kontak: Štefan Polák / s.polak_at_gmail.com


Popis trasy

Štart a ciel je v Leviciach, meria 619 kilometrov a treba prekonat 10.500 metrov prevýšenia. Casový limit je 60 hodín. Na trase sa môžu vyskytnút náhodné tajné kontroly.



CP1 – km 0 - Štart – Levice sú sídlom najväcšieho okresu na Slovensku a zároven 19. najväcším mestom. Mesto leží na riecke Podlužianka, v severovýchodnej casti Podunajskej pahorkatiny, južne od Štiavnických vrchov. Cez Levice prechádza železnicná trat a práve stanica je štartom a prvým kontrolným bodom.
V Meste sa nachádza Levický hrad. Je to súbor stredovekej zrúcaniny hradu a mladšieho kaštiela, ktorý vznikal od druhej polovice 13. storocia. V súcasnosti tu sídli Tekovské múzeum. Tento hrad bude cielom a posledným kontrolným bodom tejto túry.

CP2 – km 47 – Žibritov: Je dedina situovaná v juhovýchodnej casti Štiavnických vrchov. Spolu s dalšími piatimi obcami regiónu (Badan, Beluj, Královce-Krnišov, Pocúvadlo a Prencov) je súcastou združenia Mikroregión Južné Sitno. 
V obci sa nachádza zvonica, pôvodne bašta opevneného stredovekého kostola. Jedná sa o murovanú kruhovú stavbu s drevenou nadstavbou. Kostol bol opevnený v roku 1582 v súvislosti s dobovým tureckým nebezpecenstvom. Súcastou zvonice bol až do roku 2009 aj historický zvon z roku 1680. Zvonica je našim 2. kontrolným bodom. 

CP3 – km 63 – Bzovík (opevnený kláštor): je pôvodne benediktínsky kláštor prestavaný na pevnost (zámok), nedaleko obce Bzovík v okrese Krupina v Banskobystrickom kraji. 
Románsky dvoj-vežový kostol, ku ktorému pribudla neskôr po dostavbách kláštorná budova s rajským dvorom a krížovou chodbou, bol jednou z našich najvýznamnejších románskych stavebných pamiatok. Kostol s kláštorom sa v priebehu 15. storocia casto stávali tercom útokov; viackrát objekt vyhorel, naco ho vzápätí opravili a ciastocne prestavali.

CP4 – km 73 – Senohrad (jaskynná kaplnka): Obec Senohrad leží v údolí riecky Litava v Krupinskej planine. Nadmorská výška stredu obce je 592 m n. m.
Rímskokatolícky kostol sv. Imricha sa nachádza na návrší Kriván nad obcou. V interiéri sa nachádzajú pôvodné barokové vyrezávané lavice. Nás kontrolný bod sa nachádza pod kostolom pri ceste c. 527. Je to jaskynná kaplnka, ktorá je súcastou kalvárie.

CP5 – km 145 – Penzión Family: Penzión Family je situovaný v strede turistickej obce Kokava Línia v nadmorskej výške 750m, s výhladom na nedalekú lyžiarsku dráhu a prekrásnu prírodu. Jedlo je skvelé.

CP6 – km 194 – Sirk - Cervenany: Sirk je obec na Slovensku v okrese Revúca. Kontrolným bodom je vysoká pec v casti Cervenany, ide o technickú pamiatku, ktorá v rokoch 1871 až 1903 vyrábala železo zo železnej rudy, ktorá sa tažila v železorudných baniach v Železníku a Rákoši. Vysoká pec mala pôvodne výšku 13,5 metra a užitocný objem 40 m³.
    KM 246 – Pramen Hrona: na 246. kilometri sa hned pri ceste nachádza pramen rieky Hron. Nie je to kontrolný bod, ale urcite sa oplatí zastavit. Rieka Hron je druhá najdlhšia rieka, ktorá tecie celá územím Slovenska. Meria 298 km.
Hron pramení v Horehronskom podolí v nadmorskej výške približne 980 m n. m. Pramen leží na území NAPANT-u, na katastrálnom území obce Telgárt, cca 3 km na východ od nej. Presné súradnice vyvierajúceho pramena sú 48°51'31"S 20°12'56"V.
    KM257 – Stratenský kanon – tu je dobrovolná odbocka ku Stratenskému kanonu. Kanon je dlhý asi 1,5km a dá sa prejst po vyasfaltovanom chodníku. Kanon je vzdialený od našej trasy 1,5 kilometrov pri ceste c. 67 ako obchádzka Stratenského tunela a stojí za návštevu. Nie je to však kontrolný bod.

CP7 – km 262 – Slovenský Raj – Sedlo Kopanec: (987 m n. m.) je horské sedlo v západnej casti Slovenského raja. Nachádza sa juhovýchodne od rovnomenného vrchu. Vedie ním cesta III. triedy 3227, ktorá spája rekreacné stredisko Podlesok s údolím Hnilca. Sedlo je jednou z hraníc Nízkych Tatier a Slovenského raja. 

CP8 – km 316 – Sliezsky Dom – Velické pleso: Horský hotel „Sliezsky dom“ je postavený vo Velickej doline na úpätí Gerlachovského štítu, nad Velickým plesom vo Vysokých Tatrách. Na Sliezskom dome oddychoval aj pápež Ján Pavol II. pri druhej návšteve Slovenska v roku 1995. Na Sliezskom dome vysvätil aj drevený kríž, ktorý osadili na jeho pocest. 
Pleso je najväcšie vo Velickej doline. Má rozlohu 2,241 ha, hlbku 4,5 m a nachádza sa v nadmorskej výške 1 663 m n. m
    Hore vedie asfaltová cesta, ktorej zaciatok aj koniec sú v dobrom stave. Stredná cast je však vo velmi zlom stave a vyžaduje si maximálnu opatrnost nielen pri zjazde! Okrem toho sa na hornej casti nachádza niekolko nerovností, podobné retardérom, ktoré dokážu byt pri zjazde nebezpecné.

CP9 – km 338 – Popradské pleso sa nachádza v Mengusovskej doline pred ústím Zlomísk pod zrázmi Ostrvy a Kôpok. Má rozlohu 6,88 ha, hlbku 17 m a nachádza sa v nadmorskej výške 1494,3 m n. m. Pri plese stojí Chata pri Popradskom plese (bývalá Chata kpt. Morávku). Popradské pleso je svojou rozlohou štvrté najväcšie jazero. V limbovom háji nedaleko plesa je Symbolický cintorín obetiam Vysokých Tatier.
    KM343 – dobrovolná odbocka k Štrbskému plesu a ku skokanským mostíkom. Okolo Štrbského plesa sa nachádza niekolko hotelov a reštaurácií pre obcerstvenie. Nie je tu však kontrolný bod.

CP10 – km 386 – Cierny Váh Horna Nádrž: VD Cierny Váh je údolná vodná nádrž na Liptove v 2. polovici 20. storocia. Je súcastou systému priehrad Vážskej kaskády.
Vodné dielo pozostáva z dvoch nádrží, horná nádrž bola vybudovaná na krasovej plošine Vyšné Sokoly v nadmorskej výške 1 160 m n. m., dolná nádrž je klasická údolná nádrž v nadmorskej výške 733 m n. m. Voda sa precerpáva z dolnej nádrže do hornej a podzemnými prívodmi prechádza cez turbíny. Kontrolný bod je horná nádrž.

CP11 – km 417 – Nízke Tatry – Sedlo Priehyba: (1190 m n. m) je najnižšie položené sedlo v hlavnom hrebeni Královoholských Tatier, približne v strede horstva. Vedie ním spevnená lesná cesta z Helpianskeho podolia z Helpy na Cierny Váh, a to Driecnou dolinou, Ráztoku a Ipolticou. Cesta je vo velmi dobrom stave. Kontrolným bodom je samotné sedlo Priehyba a tabula s názvom sedla.

CP12 – km 476 Tajch Hroncok: Tajch Hroncok bol v roku 1881 vybudovaný vo forme vodnej nádrže, ktorá umožnovala vodnú dopravu dreva Kamenistým potokom a následne Ciernym Hronom po Hronec. Dnes slúži na rybolov a ako turistický objekt. Tajch sa nachádza v Kamenistej doline pod obcou Sihla. Vedú k nemu viaceré turistické trasy z obce Hronec, Sihla, ci Detvy.

CP13 – km 534 Letisko Ocová: Letisko Ocová je neverejné vnútroštátne letisko s nepravidelnou dopravou nachádzajúce sa v blízkosti obce Ocová. Pri ceste sa nachádza lietadlo MIG21F, ktorý je naším kontrolným bodom.

CP14 – km 577 Banská Štiavnica – Nový Zámok: Banská Štiavnica je historické slobodné královské banské mesto na strednom Slovensku s výrazne multikultúrnou minulostou. Známe je tažbou kovov (najmä striebra). Mesto je mestská pamiatková rezervácia a zároven centrom chránenej krajinnej oblasti Štiavnické vrchy. V toku 1993 bolo ako "historické mesto Banská Štiavnica a technické pamiatky jeho okolia" zapísané do zoznamu Svetového kultúrneho a prírodného dedicstva UNESCO.
Nový zámok je šest-podlažná renesancná budova so štyrmi baštami a strielnami. Bol postavený v rokoch 1564 – 1571 ako strážna veža pocas bojov proti Turkom. Je postavený na vyvýšenine v centre mesta. V súcasnosti je sídlom Slovenského banského múzea a je tu vystavená expozícia venovaná pôvodnému úcelu stavby. Najvyššie poschodie slúži aj ako turistická vyhliadková plošina.

CP15 – km 619 – Ciel - Levice – Levický hrad: Hrad vznikol v druhej polovici 13. storocia s cielom bránit južný prístup k stredoslovenským banským mestám. Za miesto jeho výstavby bola zvolená skalná vyvýšenina obklopená mocaristým územím. Na jej najvyššom mieste postavili gotický hrad, ktorý sa stal súcastou panstva Matúša Cáka Trencianskeho, neskôr sa stal hradom královským.


Prihlásenie

Prihlásenie a platba sa musia vykonat minimálne 14 dni pred plánovaným štartom vyplnením prihlasovacieho formulára na tejto stránke. Plánovaný den a cas štartu (vrátane jeho zmeny) sa musia oznámit minimálne 7 dní vopred! Brevet karta sa posiela poštou a po ukoncení túry sa musí poštou poslat spät. Fotky z kontrolných bodov sa posielajú mailom bez zmeny a editovania. Musia byt zachované všetky EXIF informácie!
Na fotkách kontrolných bodov musí byt viditelný predmet (napr. tabula) kontrolného bodu, bicykel a badge.
Pri pochybnostiach, úcastník túry poskytne svoj nezmenený GPS track priamo zo zdroja. (pri Garmin zariadení link na Garmin Connect, pri merani STRAVA app-kou priamo na stránke STRAVA a pod.) 

Trasa je pekná ale nárocná. Treba využit všetky možnosti na obcerstvenie. Cielom bolo viest trasu v co najväcšej miere po málo frekventovaných cestách. Limituje to však možnosti na obcerstvenie. Cerpacie stanice môžu byt od seba vzdialené 50 a viac kilometrov. V prípade Covid obmedzení treba brat tento fakt velmi vážne a to nielen v nocných hodinách.Kvalita ciest je dobrá, aj ked sa môžu vyskytnút kratšie horšie úseky.

Predné aj zadné osvetlenie sú povinné a treba dodržiavat všetky predpisy a zákony Slovenskej republiky. Nevystavujte seba ani iných zbytocnému riziku!

Pravidlá Super-Randonnées
Hlavným pilierom Super-Randonnée je sloboda a zrelost Randonneur-a na takýto výkon. 
Super-Randonnées sú túry organizované, kontrolované a homologované organizáciou Audax Club Parisien (ACP). Zoznam SuperRandoneés je tu.
 
Trasa musí byt minimálne 600km dlhá a prekonáva prevýšenie minimálne 10.000 výškových metrov. 
 
Super-Randonnée sa môže jazdit pocas celého roka, kedže však niektoré úseky sú v zime uzavreté, toto SRée sa jazdí od 1. Mája do konca októbra. 
Každý si môže stanovit den a hodinu štartu a celkový prístup k túre. Je len na vlastnom uvážení, ci budeš spat v hotely, spacáku alebo vôbec. Nie sú predpísané žiadne casove limity na kontrolných bodoch. Jediným limitom je celkový casový limit 60 hodín (v prípade kategórie Tourist minimálne 75km za den). 
 
Trasu musí každý absolvovat sám bez vonkajšej pomoci od ludí, ktorý nie sú úcastníkmi SRée túry. Akýkolvek doprovod motorizovanými vozidlami je zakázaný! Jednoducho povedané, úcastník túry sa musí postarat o všetko sám.

Úcastník: Po prihlásení dostane každý úcastník brevet kartu vystavenú na meno, ktorú musí mat pocas celej túry pri sebe. Slúži na zaznamenávanie casov prejazdov cez jednotlivé kontrolné body.
Super-Randonnées je pre všetkých cyklistov, bez ohladu na príslušnost v cyklistických kluboch. Toto platí aj pre príslušníkov iných krajín a národov. Každý úcastník musí byt poistený. Randonnée sa môže odjazdit sólo alebo v skupine s dopravným prostriedkom, ktorý je pohánaný výlucne svalovou silou.
Minimálny vek pre kategóriu Randonneur (casový limit 60 hodín) je 18 rokov.

Povinnosti úcastníkov: Super-Randonnée má povahu cyklotúry. V žiadnom prípade sa nejedná o preteky. Každý úcastník absolvuje osobný výlet a nemôže si nárokovat akékolvek odškodné od organizátorov. Všetkým úcastníkom sa odporúca uzavriet dostatocné poistenie, dodržiavanie všetkých platných predpisov a zákonov Slovenskej republiky. Úcastníci sú povinný sa pohybovat po trase predpísanej organizátorom ak to aktuálna situácia na trase neznemožnuje. V takomto prípade si jazdec zvolí obchádzku, celková trasa sa však musí zostať v dľžke presahujúcej 600km a prekonaná celková nadmorská výška musí byť na úrovni 10000 vm.  

Trasa meria 619 kilometrov. Na plánovej trase, ktorú si úcastník sám stiahne z webovej stránky organizátora, sú detailne znázornené všetky kontrolné body. Pre kategóriu Randonneur je štart a ciel záväzný. V kategórii Tourist, si úcastník môže sám vybrat miesto štartu na trase.
Randonneur sa stará o všetko sám. Akékolvek sprievodné vozidlá alebo pomoc nezúcastnených osôb sprevádzajúcich na trase alebo na kontrolných bodoch je zakázaná.
Prilba je povinná. Pri zníženej viditelnosti sú povinné svetlá a reflexné prvky podla predpisov cestnej premávky. Nedodržanie týchto predpisov môže znamenat nesplnenie podmienok pre homologizáciu. Každému úcastníkovi odporúcame mat pri sebe náhradné osvetlenie.
Okrem toho odporúcame mat pri sebe záchrannú deku, mobilný telefón, power-banku a nosit dobre viditelné oblecenie.

Prihlasovanie: Úcastník sa prihlasuje minimálne 14 dní pred plánovaným štartom dokedy musí zaplatit aj štartovné v sume 15 eur. Brevet karta je platná 3 roky od dátumu prihlásenia. Prihláška sa môže zrušit po spätnom zaslaní nepoužitej brevet karty.
V kategórii Randonneur sa musí plánovaný den štartu oznámit organizátorom vopred. Pri zmene dátumu sa táto skutocnost musí oznámit organizátorom okamžite a nový dátum minimálne 7 dní vopred.

V kategórii Touring, nemusia úcastníci oznamovat dátum štartu. Musia však oznámit miesto štartu ak nie je totožné s pôvodným miestom.

Číslo účtu: Registrácia sa stáva platnou po zaplatení štartovného na úcet CSOB SK36 7500 0000 0040 0834 7082 názov úctu: Štefan Polák s poznámkou na akú túru ste sa prihlasovali
Suma: 15,– Euro.

Kontrola a Homologizácia: Každý úcastník (Randonneur aj Tourer) si musí na svojej brevet karte zaznacit presný dátum a cas štartu, dojazdu do ciela, ako aj prejazd (dátum, hodinu a minútu) každého kontrolného bodu a doplnit požadované informácie podla potreby (meno, priezvisko, adresa atd.)
Každý úcastník musí prostredníctvom fotografie zdokumentovat každý prejazd kontrolným bodom. Na fotke musí byt viditelný predmet/tabula kontrolného bodu, bicykel a badge. Spôsob dokumentácie konkrétneho kontrolného bodu je popísaný a znázornený v Roadbook-u, ktorý je k dispozícii vyššie. V prípade nejasností sa úcastník informuje u organizátora. V urcitých prípadoch fotografia môže byt nahradená peciatkou, na ktorej je vidiet názov kontrolného bodu. Chýbajúca tabula/predmet kontrolného bodu môže byt nahradená inou tabulou/premetom, z ktorej sa dá jednoznacne identifikovat kontrolný bod. 

Chýbajúca fotka (nenahradená peciatkou), nezaznamenaný cas prechodu kontrolným bodom, alebo strata brevet karty znamenajú nehomologizovanie Randonnée bez ohladu na dlžku absolvovanej trasy.
Každý úcastník si musí zabezpecit dokazovanie sám a to aj v prípade skupinovej jazdy, t.j. každý musí mat vlastnú fotku kontrolného bodu. Tajné kontroly na štarte, kdekolvek na trase alebo na kontrolných bodoch sú možné.  

Úcastník v kategórii Randonneur, ktorý prejde celú trasu, dodržal všetky kontrolné body, ale presiahol casový limit 60 hodín, môže byt homologovaný v kategórii Tourist.
Každý úcastník musí po úspešnom absolvovaní trasy zaslat svoju vyplnenú brevet kartu naspät organizátorom (poštou alebo osobne) vrátane fotografií (mailom albo online zdieľaním). Fotografie nesmú byt pozmenené, editované a musia obsahovat všetky pôvodné EXIF údaje.
Po overení dostane úcastník svoju brevet kartu spät a jeho meno sa objaví na zozname “Finisherov”. Tento zoznam bude zverejnený aj na stránke ACP po homologizácii. Super-Randonnée nie sú preteky a tým pádom sa nestanovuje ani žiadne poradie.

Ostatné

Super-Randonnée sa nemôže kombinovat s ostatnými túrami organizovanými pod záštitou ACP. T.j. Super-Randonnée nemôže byt totožná napr. s BRM600 trasou. Úcastou na Super-Randonnée úcastník súhlasí s uverejnením svojho mena vo výsledkovej listine. V žiadnom prípade sa identita úcastníka nepoužije na komercné úcely a neposkytne sa tretím stranám.
Úcastník súhlasí s pravidlami a Randonneur etiketou zverejnenými na tejto stránke. Akýkolvek podvod alebo pokus o podvod bude mat za následok vylúcenie zo všetkých udalostí organizovanými pod záštitou ACP. 

Finišeri

Start Date

Family Name

Rider's country

Category

Homologization

17.06.2021

Polak Stefan

Slovakia

Randonneur

SK-CU-R-1

17.06.2021

Buzek Michal

Slovakia

Randonneur

SK-CU-R-2

01.07.2021

Horvath Gabor

Hungary

Randonneur

SK-CU-R-3

01.07.2021

Peter Gabor

Hungary

Randonneur

SK-CU-R-4

01.07.2021

Olah Tamas

Hungary

Randonneur

SK-CU-R-5

07.07.2021

Hosszu Jozsef

Hungary

Randonneur

SK-CU-R-6

07.07.2021

Miskolczi Peter

Hungary

Randonneur

SK-CU-R-7

07.07.2021

Vecsera Balazs

Hungary

Randonneur

SK-CU-R-8

07.07.2021

Szerdahelyi Balazs

Hungary

Randonneur

SK-CU-R-9

07.07.2021

Bathori Attila

Hungary

Randonneur

SK-CU-R-10

21.08.2021

Lenhard Bjoern

Germany

Randonneur

SK-CU-R-11

21.08.2021

Haubold Martin

Germany

Randonneur

SK-CU-R-12

22.08.2021

Kutsenko Ievgen

Ukraine

Randonneur

SK-CU-R-13

12.08.2022

Szabó Richárd

Hungary

Randonneur

SK-CU-R-14

12.08.2022

Vejtey Csaba

Hungary

Randonneur

SK-CU-R-15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POŠLI NÁM SPRÁVU